Over ons | Contact
Inloggen
Boek
Docent
Leerling
Concept
Home
De blended en adaptieve wiskundemethode
De methode is geschreven voor HAVO en VWO en bestaat uit zowel een digitale omgeving als een boek. De methode combineert het beste van beide werelden waardoor de leerlingen optimaal worden bediend in hun leerproces.

Benieuwd? Vraag nu vrijblijvend een demo-account aan:


Probeer het nu!


Blended

Blended leren is de perfecte combinatie! Of je nu graag digitaal werkt of liever met pen en papier, WisAdapt biedt het beste van beide werelden.

Opgaven worden digitaal gemaakt

en de leerling krijgt direct feedback. Tegelijkertijd is altijd het

theorieboek beschikbaar

, waarin rustig kan worden teruggebladerd om de theorie nog eens door te nemen. Iedere leerling haalt hierdoor het maximale uit zichzelf.

Adaptief

De combinatie van wiskunde en adaptief leren is enorm krachtig, doordat het zorgt voor een leerervaring die volledig op de leerling is afgestemd. Het

systeem past zich automatisch aan

, afhankelijk van de voortgang. Hierdoor leert de leerling efficiënter en op het

eigen tempo

, wat zowel motivatie, plezier als begrip vergroot. Wiskunde wordt zo niet alleen makkelijker, maar ook nog eens leuker!

Feedback

Dankzij de directe feedback in de digitale omgeving weet de leerling altijd hoe de voortgang is. De leerling ziet direct wat er al goed gaat en waar nog aan moet worden gewerkt. Dankzij de uitgebreide uitwerkingen, tips en directe

feedback op veel voorkomende fouten

leert de leerling snel en kan ook nog eens blijven oefenen tot de stof helemaal wordt beheerst. De manier dus om tot het beste resultaat te komen.

Leerlingomgeving

Via de website van WisAdapt of de ELO van bijv. Magister of SOM loggen de leerlingen direct in op de digitale leeromgeving van WisAdapt. In deze omgeving hebben de leerlingen een overzicht van hun huiswerk en de hoofdstukken van hun leerjaar. Daarnaast zijn er een aantal leuke extra's zoals spelletjes en een winkel waarin met de verdiende muntjes leuke aanvullingen voor in de methode kunnen worden gekocht.

Huiswerk
Op de huiswerkpagina hebben de leerlingen overzicht over wat het huiswerk voor de volgende les en de rest van de week of periode is. De leerlingen zien direct of ze dit huiswerk al af hebben of dat er nog iets gemaakt moet worden. Ook zien de leerlingen in het overzicht of ze voor een onderdeel hun boek nodig hebben, zoals bij de Gemengde opgaven.

Hoofdstuk
In de pagina met het hoofdstuk kunnen de leerlingen in een oogopslag zien hoe het hoofdstuk is opgebouwd en uit welke onderdelen het hoofdstuk bestaat. Het is voor de leerlingen zeer prettig om netjes het opgegeven huiswerk te maken en ook overzicht te hebben over hoe het onderdeel past binnen de theorie die in het hoofdstuk verwerkt wordt. Daarnaast zijn de leerdoelen van het hoofdstuk weergegeven. Wanneer de leerling de verschillende onderdelen van het hoofdstuk afrondt, zullen automatisch de bijbehorende leerdoelen worden afgevinkt. Hierdoor ziet de leerling snel welke leerdoelen er al zijn verwerkt en voor welke dat nog moet gebeuren.

Opgaven
De digitale omgeving biedt niet alleen een grote hoeveelheid aan opgaven, maar is ook adaptief. Dit houdt in dat het aantal opgaven dat een leerling maakt om een onderdeel af te sluiten, afgestemd is op zowel hoe de leerling de opgaven van het onderdeel maakt, als op hoe vergelijkbare opgaven in het verleden zijn gemaakt. Bij elke gemaakte opgave ontvangt de leerling een toelichting en een voorbeelduitwerking om hiermee de eigen uitwerkingen te kunnen vergelijken. Van elke opgave is een groot aantal variaties beschikbaar. Hierdoor kunnen leerlingen elkaar niet direct het antwoord doorspelen, maar gaan ze elkaar helpen met de variant van de opgave die de klasgenoot aan het maken is.

Voorkennis
Elk hoofdstuk begint met het ophalen van de voorkennis. Die voorkennis is opgebouwd uit opgaven die de leerlingen zouden moeten kunnen beantwoorden op het moment dat ze aan het hoofdstuk gaan beginnen. De voorkennis bestaat uit een standaard aantal opgaven, maar past zich aan op basis van de antwoorden van de leerling. Blijkt dat de leerling nog moeite heeft met een bepaald onderdeel, dan zullen hier extra vragen over worden aangeboden tot de leerling het gewenste niveau heeft bereikt.

Starttest
Elke paragraaf begint met een starttest. De leerling krijgt al enkele opgaven uit de paragraaf aangeboden om te testen of de leerling eventueel de theorie al beheerst. Als de leerling laat zien dat dit het geval is, dan kunnen bepaalde onderdelen uit het hoofdstuk worden overgeslagen, zodat de leerling meer ruimte heeft om te werken aan de onderdelen die er nog niet worden beheerst.

Diagnostische toets
Elke paragraaf wordt afgesloten met een diagnostische toets. Van de onderdelen uit de paragraaf worden enkele opgaven opnieuw aangeboden om te controleren of de leerling de stof volledig beheerst. Wanneer het de leerling in eerste instantie nog niet lukt om de diagnostische toets direct met succes te voltooien, krijgt de leerling de mogelijkheid om deze te verbeteren en zo te werken aan de nog lastige onderdelen uit de paragraaf.

Onze leerlingen
aan het woord

Emèlie werkt sinds het begin van dit schooljaar met WisAdapt en is erg enthousiast. Door WisAdapt kan ze blijven oefenen voor een proefwerk tot ze de stof helemaal beheerst.

Lees meer...

Neem contact met ons op


WisAdapt
info@WisAdapt.nl
Stuur ons een bericht





© 2024 WisAdapt