De blended en adaptieve wiskundemethode
De methode is geschreven voor HAVO en VWO en bestaat uit zowel een digitale omgeving als een boek. De methode combineert het beste van beide werelden waardoor de leerlingen optimaal worden bediend in hun leerproces.
Benieuwd? Vraag nu vrijblijvend een demo-account aan:
De methode is geschreven voor HAVO en VWO en bestaat uit zowel een digitale omgeving als een boek. De methode combineert het beste van beide werelden waardoor de leerlingen optimaal worden bediend in hun leerproces.
Benieuwd? Vraag nu vrijblijvend een demo-account aan:
Probeer het nu!
Inzicht
Met WisAdapt krijg je als docent direct grip op de voortgang van elke leerling! Het systeem geeft op hetdashboard
continu inzicht in welke onderdelen de leerlingen al onder de knie hebben en waar extra aandacht nodig is, zowel op individueel- als klasniveau. Geen eindeloze schriftcontroles meer of onduidelijkheid over waar leerlingen vastlopen: WisAdapt maakt het makkelijk om maatwerk te bieden en in te spelen op de behoeften van iedere leerling. Zo kun jij je richten op wat écht belangrijk is: het begeleiden van je leerlingen naar succes!Toetsen
Met WisAdapt wordt digitaal toetsen een fluitje van een cent! Kies eenvoudig opgaven uit het hoofdstuk of selecteer uit een uitgebreide databank met speciale toetsopgaven. Wil je je eigen toetsopgaven toevoegen? Geen probleem! Tijdens de toets houdt WisAdapt een oogje in het zeil, zodat je er zeker van kunt zijn dat leerlingen geen andere dingen doen op de computer. En het beste van alles? De antwoorden wordenautomatisch nagekeken
! Dit betekent dat jij alleen nog de volledigheid van de uitwerkingen op papier hoeft te controleren.Monitoren
Digitaal werken biedt talloze voordelen, maar het kan soms een uitdaging zijn voor leerlingen om de verleidingen van het internet te weerstaan. Met WisAdapt heb je de perfecte oplossing! Tijdens de les kun je inreal-time monitoren
of je leerlingen gefocust bezig zijn in WisAdapt of dat hun aandacht ergens anders ligt. Je krijgt direct inzicht in de activiteiten van elke leerling en een overzicht van wat ze gedurende de les al hebben gedaan. Dit maakt het eenvoudig om waar nodig bij te sturen en ervoor te zorgen dat iedereen op koers blijft.Docentomgeving
De docentenomgeving biedt zowel de mogelijkheid om te bepalen met welke onderdelen de leerlingen aan de slag gaan als overzicht te houden over de vorderingen van de leerlingen. De methode past zich aan op de individuele leerling, maar de docent heeft wel de mogelijkheid om de kaders hiervoor te bepalen.Dashboard
In de docentenomgeving heeft de docent de beschikking over een dashboard. Op dit dashboard zijn diverse zaken te zien om de voortgang van de leerlingen te kunnen volgen. Dit varieert van inzicht in het feit of de leerlingen het huiswerk van het hoofdstuk of de les hebben gemaakt, tot in meer in detail beeld van hoe de leerlingen per onderdeel de opgaven hebben gemaakt. Daarnaast is ook te zien hoeveel opgaven de leerling gedurende een hoofdstuk of op een dag heeft gemaakt. Tevens helpt het dashboard bij het bespreken van een lastige opgave door per huiswerkmoment een overzicht te geven van de vijf opgaven die de leerlingen het lastigste vonden. Er zijn ook diverse mogelijkheden om de individuele voortgang van een leerling in meer detail te bekijken. Kortom, het dashboard is een belangrijk hulpmiddel voor de docent.
In de docentenomgeving heeft de docent de beschikking over een dashboard. Op dit dashboard zijn diverse zaken te zien om de voortgang van de leerlingen te kunnen volgen. Dit varieert van inzicht in het feit of de leerlingen het huiswerk van het hoofdstuk of de les hebben gemaakt, tot in meer in detail beeld van hoe de leerlingen per onderdeel de opgaven hebben gemaakt. Daarnaast is ook te zien hoeveel opgaven de leerling gedurende een hoofdstuk of op een dag heeft gemaakt. Tevens helpt het dashboard bij het bespreken van een lastige opgave door per huiswerkmoment een overzicht te geven van de vijf opgaven die de leerlingen het lastigste vonden. Er zijn ook diverse mogelijkheden om de individuele voortgang van een leerling in meer detail te bekijken. Kortom, het dashboard is een belangrijk hulpmiddel voor de docent.
Huiswerk
De docent kiest zelf welke onderdelen als huiswerk aan de leerling worden opgegeven. Onderdelen kunnen ook uit het hoofdstuk worden verwijderd. Hierdoor blijft het voor de leerling overzichtelijk welke theorie van het hoofdstuk beheerst moet worden. Deze onderdelen worden dan geen onderdeel van het huiswerk en hoofdstuk van de leerlingen. De starttest, diagnostische toets en samenvatting worden hier automatisch op aangepast.
Toetsen
Het is mogelijk om zelf toetsen samen te stellen uit de opgaven van het hoofdstuk of gebruik te maken van speciaal hiervoor beschikbare toetsopgaven. Deze toetsen kunnen zowel ter oefening worden toegewezen, als ook als formele toets. Bij een formele toets worden alle andere functies van WisAdapt uitgeschakeld en wordt het gebruik van de computer tijdens de toets gemonitord.
Monitoren
WisAdapt biedt de mogelijkheid om de focus van de leerlingen te monitoren tijdens de les. Voor een zelf te kiezen tijdsperiode wordt continu gemonitoord of de focus van de leerling nog op de digitale omgeving van WisAdapt is, of dat deze is overgeschakeld naar een ander tabblad of programma op de computer. Daarnaast zie je als docent ook direct hoeveel opgaven de leerling gedurende deze periode heeft gemaakt en of dit goed gaat of dat de leerling veel moeite heeft en dus nog veel fouten maakt.
Onze docenten
aan het woord
Charlotte werkt sinds het begin van de methode met WisAdapt op het Stedelijk Gymnasium in Breda. Ze is erg tevreden met hoe de methode werkt en het extra inzicht dat ze als docent heeft in de voortgang van de leerlingen.Lees meer...
Stuur ons een bericht