Over ons | Contact
Inloggen
Boek
Docent
Leerling
Concept
Home
De blended en adaptieve wiskundemethode
De methode is geschreven voor HAVO en VWO en bestaat uit zowel een digitale omgeving als een boek. De methode combineert het beste van beide werelden waardoor de leerlingen optimaal worden bediend in hun leerproces.

Benieuwd? Vraag nu vrijblijvend een demo-account aan:


Probeer het nu!


HAVO/VWO

WisAdapt is speciaal ontwikkeld voor de onderbouw van HAVO en VWO, en sluit naadloos aan bij alle kerndoelen van het SLO. Hierdoor worden leerlingen optimaal voorbereid op de bovenbouw. De HAVO-leerlijn is zo opgebouwd dat deze ook perfect kan worden gebruikt op HAVO/VWO-niveau. Dit maakt het mogelijk om in te spelen op de

verschillende leerbehoeften

binnen de klas. Leerlingen zien eenvoudig welke onderdelen specifiek voor HAVO zijn en welke ook door (potentiële) VWO-leerlingen moeten worden gemaakt. Kies voor WisAdapt en geef je leerlingen de beste start in hun wiskundige reis!

Digitaal

De kern van WisAdapt ligt in de krachtige digitale omgeving die leerlingen een unieke leerervaring biedt. Hier vinden ze

adaptieve opgaven met directe feedback

, waardoor ze altijd weten waar ze staan en wat ze nog kunnen verbeteren. In deze overzichtelijke omgeving hebben leerlingen niet alleen inzicht in hun huiswerk en voortgang per hoofdstuk, maar ook toegang tot duidelijke leerdoelen. Maar dat is nog niet alles! WisAdapt maakt leren nog leuker met

leuke beloningen en kleine spelletjes

die de motivatie van de leerlingen stimuleren.

Papier

Bij WisAdapt ligt de kern in de digitale omgeving, maar dat betekent niet dat papier vergeten is! Leerlingen kunnen kiezen voor een

flexboek of een hardcover boek

, waarin ze alle benodigde theorie gemakkelijk kunnen teruglezen. Dit maakt het leren nog toegankelijker! Bij elke digitale opgave is duidelijk aangegeven of de leerlingen hun

uitwerkingen op papier

moeten maken. Bovendien worden voorbeelduitwerkingen ter controle weergegeven, zodat ze altijd kunnen zien of ze op de goede weg zijn. Met WisAdapt blijft het schrijven dus een essentieel onderdeel van het leerproces.

Concept

WisAdapt werkt vanuit het blended concept. Dit betekent dat er niet alleen een digitale omgeving is, maar ook voor elke leerling een boekje met theorie en opgaven. WisAdapt combineert dus het beste van beide werelden.

WisAdapt HAVO en WisAdapt VWO onderbouw zijn beide opgebouwd uit 22 hoofdstukken. In klas 1 worden 8 hoofdstukken behandeld en in klas 2 en 3 zijn dit er 6. Elk hoofdstuk begint met het ophalen van de voorkennis. Een hoofdstuk is opgedeeld in meerdere paragrafen. Elke paragraaf begint met een starttest om te analyseren wat de leerling al beheerst en wordt afgesloten met een diagnostische toets. In deze diagnostische toets komen alle onderdelen uit het hoofdstuk nog een keer voorbij. De onderdelen van het hoofdstuk zijn verdeeld in één of meerdere niveaus waarin de nieuwe stof door de leerling geleidelijk wordt verwerkt. Het aantal opgaven dat een leerling moet maken om het niveau af te ronden wordt adaptief bepaald.


De meerwaarde van het digitale deel wordt optimaal benut doordat deze adaptief is. Door onder andere de directe feedback en het afstemmen van het aantal opgaven op voortgang van de leerling staat het leerproces van de individuele leerling centraal. Tegelijkertijd houdt de docent wel het overzicht over de voortgang en kan bijsturen waar nodig.

Bij de digitale opgaven worden regelmatig uitwerkingen verwacht. Dit is voor de leerling zichtbaar aan de pen of het potlood rechtsboven in beeld. De leerling schrijft de uitwerkingen in het schrift en controleert deze aan de hand van de voorbeelduitwerkingen van de methode.

De meerwaarde van het papier wordt gebruikt om gemakkelijk terug te kunnen bladeren naar eerdere theorie of om deze nog eens rustig te kunnen nalezen. Daarnaast zijn er opgaven met bijvoorbeeld tekeningen, die op papier in het flexboek of werkboek kunnen worden uitgewerkt.
Er is voor gezorgd dat de Gemengde opgaven aan het eind van het hoofdstuk in dit boekje staan, zodat voor de afronding van het hoofdstuk er extra aandacht is voor de uitwerkingen.

Onze medewerkers
aan het woord

In 2020 kreeg Alex Oonincx het idee om een eigen blended wiskundemethode te schrijven. Na jaren met verschillende methodes gewerkt te hebben, ontstond het gevoel dat er meer te halen viel uit de digitale mogelijkheden van deze tijd.

Lees verder...

Neem contact met ons op


WisAdapt
info@WisAdapt.nl
Stuur ons een bericht





© 2024 WisAdapt